تاریخ انتشار: دوشنبه 1399/10/22 - 11:02
کد خبر: 382241

در گفتگوی «خبرنامه دانشجویان ایران» با تنها فیلمساز زن در جشنواره فیلم عمار مطرح شد؛

«جای خالی» ادای دینی به مادران شهیدان بود/ اکران آنلاین به گسترده شدن مخاطبان جشنواره‌ها کمک کرده است

«جای خالی» ادای دینی به مادران شهیدان بود/ اکران آنلاین به گسترده شدن مخاطبان جشنواره‌ها کمک کرده است

تنها فیلمساز زن شرکت کننده در این دوره از جشنواره فیلم عمار گفت: «جای خالی» علی رغم اینکه ویژه مخاطب کودک و نوجوان است، اما تلاشی برای ادای دین به مادران به ویژه مادران شهدا به مناسبت روز مادر بوده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی و اجتماعی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ نسیم اسدپور، کارگردان و تهیه کننده فیلم داستانی «جالی خالی» در گفتگو با «خبرنامه دانشجویان ایران»، درباره ایده ساخت این اثر داستانی کوتاه گفت: ایده فیلم زمانی در ذهنم شکل گرفت که در روز مادر،  پسربچه ای را در یک گل فروشی دیدم که می خواست برای مادرش یک شاخه گل بخرد؛ در اصل دلم میخواست به نوعی هم حس این نوجوان و هم دلتنگی های مادران شهیدی که تنها یک فرزند داشته‌اند و آن فرزند نیز به شهادت رسیده است را به تصویر بکشم، هرچند بی بی قصه جای خالی فرزندان دیگری هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه «جای خالی» را برای تکریم مادران به ویژه مادران شهید ساخته ام، اظهار داشت: فیلمنامه آن سال گذشته نوشته شد که برای تولید آن را به انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس (روایت فتح) ارائه دادم، اما بنا به دلایلی تصویربرداری آن امسال انجام شد. خوشبختانه توانستیم کل فیلم را با وجود شیوع بیماری کرونا در تهران و طی 2 روز در تهران فیلمبرداری کنیم، البته پیش تولید اثر حدود 2 هفته ای زمان برد.

کارگردان فیلم داستانی «جای خالی» اظهار داشت: یکی از مشکلات جدی در حین ساخت شیوع بیماری کرونا بود بالاخص که بازیگران این فیلم از دانش آموزان بودند و همین مسئله باعث می شد تا تصویرداری با ملاحظات بیشتری همراه باشد، همین مسئله باعث می شد تا زمان تصویربرداری برای چندین بار به تعویق بیفتد.

وی با تاکید بر اینکه مخاطب اصلی «جای خالی» کودک و نوجوان هستند، تصریح کرد:  از این رو دوست داشتم ایده ام‌در ساختاری شاد و‌سرزنده به تصویر کشیده شود و تصور می کنم این اتفاق نیز تا حدی افتاده است؛ چرا که بعد از اکران در جشنواره بازتاب های خوبی از بینندگان به خصوص قشر کودک و نوجوان دریافت کردم، بازتاب هایی که نشان می داد بچه ها توانستنه اند با کار ارتباط برقرار کنند.

اسدپور خاطر نشان کرد: کرونا باعث شد تا جشنواره عمار نیز مانند دیگر جشنواره ها به سمت اکران آنلاین آثار حرکت کند و همین هم به گسترده تر شدن جمعیت مخاطبان این جشنواره کمک ویژه ای کرده است، در حالی که پیش تر شاید برای هر فیلم جمعیت محدودتری مجبور بودند در سالن های نمایش دهنده آثار حضور پیدا کنند. همچنین امروز مخاطب به راحتی می تواند بعد از تماشای هر فیلم نظرش را به صورت مجازی به کارگردان اثر اعلام کند که این خود مولفه مهمی به شمار می رود.

لازم به ذکر است، «جای خالی» محصولی از انجمن سینمای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است و در خلاصه این فیلم آمده: پسربچه ای با پول تو جیبی اش کادویی برای روز مادر و برای مادرش می خرد اما در بین راه به پیرزنی برخورد می کند و ... .

عوامل این فیلم عبارتند از مدیرفیلمبرداری: وحید ابراهیمی، مدیرتولید: رامین کاظمی، صدابردار: هاشم زنگی، تدوینگر: علی گورانی، منشی صحنه: کتایون کرمانشاهی.

گزارش از سجاد باقری

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
طوفانی که پرده از چهره غرب کنار زد
برگزاری تجمع دانشگاه تهران در حمایت از دانشجویان آمریکایی
تمدید ثبت‌نام و ویرایش آزمون استخدامی فرزندان ایثارگران
حمایت بسیج اساتید از دانشگاهیان جهان علیه رژیم صهیونیستی
دانشگاه حضرت معصومه(س) باید به عنوان یک هویت مستقل بماند
اینفوگرافیک/ قوانین جدید دریافت گواهینامه در سال ۱۴۰۳
دانشگاه امیرکبیر حرکت شجاعانه دانشگاهیان آمریکا و اروپا در حمایت از مردم غزه را ستود
نگرانی شدید تل‌آویو از همکاری‌های دفاعی ایران و روسیه
تصویر متفاوت از اعتراضات دانشجویی آمریکا
بازداشت‌ها در جنبش دانشجویی حامی فلسطین به روایت آمار
سرقت با شگرد تعویض کارت بانکی در مترو
پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور»
سفر برنامه‌ریزی‌شده «اردوغان» به آمریکا لغو شد
ورزشکاران زن ایرانی افتخار آفریدند
اکثر آمریکایی‌ها به نتانیاهو اعتماد ندارند
دستگیری عامل تیرندازی در منطقه فرحزاد
عمره‌گزاران ایرانی احرام پوشیدند
بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
قهرمان سابق جودوی آسیا درگذشت
طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد
اینجا دانشگاه است
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top